تبلیغات
MBA students of Tehran University official blog entry Bahman 1391 - خلاصه موارد مطرح شده در کلاس حضوری تحقیقات بازار و تجارت الکترونیکی

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
کلاس حضوری تحقیقات بازار:

1. بیان مسئله و پروپوزال ظرف یک هفته آینده توسط استاد مطالعه و بازخورد داده خواهد شد.
2. مطالب درسی در قالب 12 پاورپونت بر روی سامانه آموزش الکترونیکی قرارداده خواهد شد.
3. پاورپوینت های تهیه شده توسط دانشجویان کلاس نیز بر روی سامانه آموزش الکترونیکی قرار داده خواهد شد.
4. امتحان میان ترم در روز جمعه 93/9/21 برگزار خواهد شد.
در این امتحان یک کیس در خصوص یک شرکت به دانشجویان داده خواهد شد و در پایان آن، سوالاتی از این قبیل خواهد آمد:
- یک بیان مسئله برای این کیس بنویسید.
-  سیستم هوش بازاریابی این شرکت چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

استاد گفت که در وایبر می توانید کیس با هم تحلیل کنید ولی جواب ها نباید عین هم باشد.اگر مثلا 2 تا پاسخ عین هم باشد، هر دو پاسخ حذف خواهد شد.

5. به احتمال زیاد سه شنبه آینده دو کلاس مجازی داریم: 10 الی 12 و 15 الی 17
6. در یکی از این کلاسها، استاد به تحلیل کیفی یک کیس در حوزه تحقیقات بازار خواهد پرداخت.
7. امتحان پایان ترم نیز به صورت تحلیلی خواهد بود. استاد گفت که نگران نمره نباشید و من حتی روی نمودار هم می برم که نمرتون خوب بشه.
ضمنا در امتحان پایان ترم، از 3 فصل اول کتابی که دوستان پاورپوینت آنرا تهیه کردند هم سوال می آید.

8. دوستانی که نتوانستند به هر دلیلی پاورپوینت خودشون رو ارائه بدهند (در تایمی که باید ارائه می دادند)، نگران نباشند؛ نمره ازشون کم نمی شود؛ ولی حتما فایل پاورپوینت را حداکثر تا 6 دی در سامانه بارگذاری کرده و یک نسخه آنرا به ایمیل من ارسال کنند.

9.در خصوص پروژه برنامه بازاریابی نیز دوستان تا حداکثر 1 اسفند فایل مربوطه را در سامانه بارگذاری کرده و یک نسخه را به ایمیل من ارسال کنند. دوستان حتما یک نسخه از پروژه نهایی را برای من ارسال کنند تا چنانچه به دلیل ورود به ترم جدید فایل آنها از سامانه پاک شد و فایلشون به دست استاد نرسید، من نسخه دیگری به استاد ارسال نمایم.

نکاتی که استاد در خصوص پروژه برنامه بازاریابی گفت:

1. تعداد صفحه مهم نیست ولی تجربه استاد نشان میدهد، اگر پروژه ای بخواهد همه بخش ها را داشته باشد باید حداقل حدود 45 الی 60 صفحه داشته باشد.

2.پروژه در فرمتی باشد که در نظام نامه (فایل موجود در سامانه) گفته شده است.
3. با مقدمه شروع شود (در مقدمه بیان مسئله گفته شود)
4. فصل 1 پروپوزال قرار بگیرد (پروپوزال نهایی که استاد بازخورد داده و اصلاح شده است)
5. تحلیل های زیر در خصوص آن به ترتیب انجام شود:
- تحلیل محیط داخل (قوت ها و ضعف ها)
- تحلیل محیط صنعت (مشتریان کیا هستند؟ چگونه می توان از میان آنها بازار هدف را مشخص کرد؟؛ تحلیل رقبا (فرصت ها و تهدید ها)؛ تحلیل بازارهای واسطه (فرصت ها و تهدیدها)؛ تحلیل تامین کنندگان (فرصت ها و تهدیدها)

در نهایت کل فرصت ها و تهدیدها را در قالب یک جدول می آورید و آنالیز می کنید.

6. تحلیل محیط ملی (بیرونی) به همراه فرصت ها و تهدید ها :
شامل:
- محیط تکنولوژیک (تاثیر این محیط و فرصت ها و تهدید موجود در این محیط)
- محیط فرهنگی
- محیط اقتصادی (الان تو چه وضعیتی است؟ فرصت ها و تحلیل ها چه است؟)
-محیط سیاسی و قانونی
- محیط زیست


7. تعیین اهداف کلان
8. تعیین استراتژی های کلان بازاریابی
9.مشخص کردن آمیخته بازاریابی بر اساس استراتژی بازاریابی.
10.مشخص کردن سهم بازار (اگر در دسترس نیست، می توانید بنویسید قابل تخمین زدن نیست)
11. در پایان، بر اساس مسئله تحقیق بگویید چطور می توان مسئله تحقیق را حل کرد.


کلاس حضوری درس تجارت الکترونیک:

در کلاس حضوری این درس نیز مطالب درسی بیان نشد. در خصوص امتحان پایان ترم هم استاد گفت که 5 کیس می دهد و از ما می خواهد تا 4 کیس را به انتخاب خود حل کنیم. اگر برای حل این کیس ها نیاز به مفروضاتی داشتید می توانید مفروضات را در همان برگه بنویسید.

امتحان از فصول 1 2 5 6 7 8 9 (سوال مربوط به فصل 9 امتیازی اس) و به صورت کتاب باز خواهد بود. با این حال اگر دوستان عین پاسخ یک کیس را از کتاب کپی برداری کنند، نمره ای به آنها نمی گیرد.

قرار شد که یک نمونه کیس حل شده در سامانه قرار داده شود.

فایل صوتی کلاس تجارت الکترونیک را می توانید از اینجا دریافت کنید.


ضمنا لیست حاوی اسامی دوستان به همراه نامه جهت تغییر زمان دو امتحان سمینار و تحقیقات بازار به خانم نجفی ارائه شد و امیدوارم در هفته آینده خبر موافقت دانشکده با این درخواست اعلام گردد.

در خصوص امتحان سمینار نیز تلاش های آقای ماهی پس از صحبت با خانم شهرابی و دکتر نظری به نتیجه مطلوب نرسید و برگزاری امتحان این درس حتمی است.






طبقه بندی: اطلاعیه های نماینده،  پرسش و پاسخ درسهای گرایش بازاریابی،  دانشجویان گرایش بازاریابی، 

تاریخ : پنجشنبه 20 آذر 1393 | 08:10 ق.ظ | نویسنده : محمود قاضی زاده | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.